Wat begin het as ’n visie om kodering prakties en toeganklik te maak, het Saterdag (25/10) gestalte gekry toe leerders van verskeie skole in Bloemfontein vir die eerste keer aan ’n robotika-kompetisie deelgeneem het. Die toernooi, aangebied by St. Michael’s School en gereël deur Enkindle Robotics met die ondersteuning van die Wêreldrobot-olimpiade (WRO), het ’n dinamiese platform gebied waar jong denkers hul vaardighede in kodering en robotika kon toets en ontwikkel.
Nico Potgieter van Enkindle Robotics, wat al meer as ’n dekade in die veld betrokke is, sê baie leerders kodeer uitsluitlik agter rekenaars sonder om praktiese ervaring in robotika op te doen. Hierdie waarneming het hom gemotiveer om met die WRO saam te werk en die eerste robotika-toernooi in die Vrystaat te organiseer. “Ons wou leerders ’n geleentheid gee om buite die klaskamer mee te ding en hul vaardighede in ’n praktiese omgewing toe te pas,” sê hy.

Die doel van die kompetisie was om die leerders in probleemoplossers te omskep deur kodering en robotika. “Ons fokus daarop om dit prakties te maak, sodat leerders anders oor hul omgewing begin dink,” verduidelik Potgieter. Byna 70 leerders, verdeel in spanne van twee of drie, het robotte ontwerp, geprogrammeer en uitdagings oorkom om punte te verdien. “Ons wou ook spanwerk aanmoedig. Kodering gebeur dikwels individueel, maar hier moes leerders saamwerk, krities dink en volhard wanneer dinge nie dadelik werk nie.”
Potgieter moedig jong mense aan om te vra: “Hoe kan ek my omgewing verbeter?” Met robotika wat nou as skoolvak in Suid-Afrika ingebring word, het hy ook metodes ondersoek om kodering en robotika vir jonger leerders toegankliker te maak. Danie Heymans, nasionale organiseerder van die WRO, sê aan Bloemfontein Courant robotika-olimpiades vind al 14 jaar in Suid-Afrika plaas, maar hierdie was die eerste in die Vrystaat. “Ons hoop om Bloemfontein se leerders by nasionale en internasionale WRO-kompetisies te betrek.”
Heymans beklemtoon dat robotika ’n kragtige leerplatform is. “Wanneer jy leer deur te speel, voel dit nie soos werk nie. Robotika en kodering, veral as buitemuurse aktiwiteit, kweek praktiese en kreatiewe denke.” Hy benadruk dat robotika omvattende opvoeding in wetenskap, tegnologie, ingenieurswese en wiskunde (STEM) bied, terwyl dit ook probleemoplossingsvaardighede versterk. In die toekoms wil Potgieter ’n passie vir robotika by leerders kweek, sodat meer van hulle aan nasionale en internasionale WRO-olimpiades kan deelneem.
Warren Hawkins
warren@mahareng.co.za






